Pressemeddelelse fra Janus Kramer Møller

Schiller Instituttets Venner  www.sive.dkwww.schillerinstitut.dk

Orla Lehmans Alle 7, 6.sal – 8000 Aarhus C

Kontakt: Janus Kramer Møller 28 51 87 50 eller Michelle Rasmussen 51 30 14 54

Janus Kramer Møller, spidskandidat i Aarhus for Schiller Instituttets Venner (SIVE),

har løsningen på den økonomiske krise

Valgplakat (stor): http://www.schillerinstitut.dk/janus/janus_KV13.pdf

Valgvideo: http://www.youtube.com/watch?v=ellLzUWHb0o

Valgavis: http://sive.dk/kampagneavis-16/

Janus Kramer Møller, spidskandidat i Aarhus for Schiller Instituttets Venner (www.sive.dk), har løsningen på den økonomiske krise – uden at vi behøver at ofre de svage gennem drakoniske nedskæringsprogrammer, som det allerede sker i stadig større dele af Europa, dikteret af EU, Den europæiske Centralbank (ECB) og IMF, på vegne af finansverden. I stedet for at redde finansverdenens speculative cirkus gennem bail-out (i form af bankhjælpepakker) og bail-in (i form af konfiskering af bankkunders penge, som det skete på Cypern) mener Janus Kramer Møller at vi skal have:

1)    en Glass/Steagall-bankopdeling mellem normale banker (med statsgaranti) og spekulative investeringsbanker (ingen hjælp eller garanti);

2)    kredit til den produktive sektor gennem kreditgivning via Nationalbanken; og

3)    store infrastrukturprojekter som et magnettog over Kattegat (Aarhus-København på 25 minutter), der kan opbygge økonomien – inklusive udviklingen af fusionsenergi og andre af fremtidens teknologier.

Janus Kramer Møller er kendt for at have givet forvarsler om den finanskollaps der brud ud i 2007-2008 med bl. a. FV2007 slogan: Efter finanskrak, magnettog over Kattegat samt hans FV2011 slogal: Glass-Steagall — eller kaos.

Janus Kramer Møller er tilgængelig for interviews.

Han deltager desuden I følgende planlagte events:

• Tors. D. 7. Nov. 12-13.30 Amfibattle på Hovedbiblioteket

• Lør. D. 9. Nov. (tidspunkt ikke endeligt fastlagt) Suppekøkken for de kommende nødstede danskere under sloganet: Indfør Glass-Steagall eller vend dig til dyb fattigdom. Arrangeret af SIVE og afholdes bade I Kbh. Og Aarhus

• POLITISK VALGCAFÉ tirs- dag den 12. november kl. 15-17 i forhallen på Hovedbibliote- ket.

• Panedebat på Århus akademi mandag d. 18. Nov fra 11.00-14.00